lauantai 17. kesäkuuta 2017

Hyvien hetkien kirja







Kirjapajan ihana Hyvien hetkien kirja on kaunis kirja muistoja ja muita merkintöjä varten. Elämä on täynnä pieniä, hyviä hetkiä, joita ei välttämättä huomaa, ellei niihin kiinnitä huomiota. 

Hyvien hetkien kirjaa voi täyttää kuten kiitollisuuspäiväkirjaa tai toki miten itse haluaa. Kirjassa on muistiinpanoille paljon tilaa, ja lisäksi kirjassa on lyhyitä katkelmia kirjoista tunnelmaa luomaan. 

Hyvien hetkien kirja on kiireetön. Se ei vaadi kirjaajaltaan liikaa, vaan ohjaa lempeästi huomaamaan hetkien kauneuden. Ohikiitävä arki voi olla ihanaa ja hyvää. Ja onkin. 

Itse ainakin olen huomannut, että mitä enemmän kiinnitän huomiota pieniin juttuihin, sitä onnellisempi olen. Kun päätän olla onnellinen, kun päätän että arkeni on ihanaa, se on sitä. Olenkin kertonut aiemmin, että iltaisin ennen nukahtamistani mietin niitä kivoja juttuja, joita elämässäni on. Ehkä pitäisi kirjatakin niitä, niin niihin voi palata myöhemmin uudestaan ja uudestaan. 

2 kommenttia:

  1. Vaikuttaa ihanalta kirjalta! Ja se on totta, että mitä enemmän hyviin hetkiin ja kiitollisuuden asioihin kiinnittää huomiota, sitä enemmän ne lisääntyvät elämässä ja oppii olemaan yhä pienemmistä ja arkisemmista asioista kiitollinen. Nimimerkillä kokemusta on.

    Itselleni haaste tällaisissa täytettävissä kirjoissa on se, että vaikka idea on ihana ja siitä innostun, niin ei mun loppujen lopuksi tule tehtyä niitä merkintöjä kirjoihin. Ostin itselleni ihanan vuosikalenterin, johon voisi laittaa muistoon kiitollisuuden asioita, siellä on väritystehtäviä, viikkosuunnitelmia jne. Enkä ole sitten loppujen lopuksi täyttänyt sinne oikeastaan mitään.

    Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä se kirjaaminen toki välttämätöntä olekaan, vaan se, että nimenomaan huomaa kaiken hyvän! Minä olin ennen oikea pessimisti luonteeltani (etten vain pettyisi), mutta olen muuttaut mieleni. Mieluummin koitan nauttia tästä elämästä, kuin pelätä koko ajan. (Vaikka luonteeltani olen huolehtija..)

      Mutta ihanaa viikonlopun loppua, ja toivottavasti ensi viikko on ihana, vaikka säät eivt olisikaan!

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!